Een Marketingtool waarmee je inzicht krijgt in de statistieken van je website
Google Analytics is eigenlijk een onmisbare tool voor ondernemers.
Als je er net mee start lijkt het lastig door de vele opties, maar als je er langer mee werkt zul je zien dat het allemaal niet zo ingewikkeld is en het vele voordelen oplevert! Je kunt namelijk heel veel informatie uit de statistieken halen.
Wat kun je er mee?
Door op een juiste manier gebruik te maken van Google Analytics kun je veel informatie verkrijgen over jouw website. Je komt te weten wat goed werkt en waar er verbeterpunten liggen. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel unieke bezoekers er op de website zijn geweest, op welke pagina en hoe lang. Ook zie je hoe ze op je website terecht zijn gekomen, met welke apparaten en besturingssystemen, uit welk land/gebied en op welke tijden/dagen en nog heel veel meer!
Kortom, je vergaard hele handige informatie waar je later weer op in kunt spelen. Zie je bijvoorbeeld dat er veel mobiele bezoekers zijn maar heb je nog geen mobielvriendelijke versie van je website, dan weet je wat je moet doen.
Tips!
- Stel vooraf doelen zodat je de voortgang kunt meten. Het is een cliché, maar we gooien het toch maar even op! ‘’Meten is weten’’ Maar voordat je kunt meten moet je natuurlijk eerst weten wat je wilt meten.
- Verdiep je in de vele mogelijkheden. Het kost natuurlijk wat tijd, maar je zult merken dat het veel oplevert en het uiteindelijk tijdbesparend is.