’De visuele identiteit van jouw bedrijf’’
Een sterk merk draait om herkenbaarheid. Het logo, de vormen, lettertypen, teksten, kleuren en foto’s zorgen dat jouw (potentiële) klanten in één oogopslag zien dat ze met jouw bedrijf te maken hebben.
Het wordt steeds belangrijker om je bedrijf sterk in de markt te zetten en je te onderscheiden van je concurrenten. Een goede huisstijl is hierbij essentieel!
Waarom is een goede huisstijl essentieel ?
Verkijk je er niet op, een huisstijl is meer dan alleen het ontwerpen van een bedrijfsnaam en een logo, wat vaak wordt gedacht. De stijl waarin jij jouw bedrijf presenteert komt terug in vrijwel alles. Het logo, de kleuren, de website, visitekaartjes, drukwerk en ga zo maar door. Maar ook de manier van schrijven, de tone of voice is onderdeel van jouw huisstijl.
Bij het bepalen van de huisstijl van jouw bedrijf kies je bewust hoe je je gaat presenteren naar buiten toe. De huisstijl staat namelijk voor jouw identiteit als bedrijf. Als deze niet overeenkomt met je uitstraling raken je potentiële klanten in de war en bestaat de kans dat ze dan afhaken. Zorg er dus voor dat de klant je bedrijf bij elke uiting kan herkennen.
Denk maar aan de gele M, iedereen weet waar die voor staat 😉
Tips!
- Neem vooral de tijd! Breng op je gemak in kaart wat je precies met je bedrijf wilt uitstralen. Wat gaat je doelgroep worden? Wat is het imago dat je wilt uitstralen? Denk hier van te voren goed over na zodat je een sterke en duurzame huisstijl ontwikkeld.
- Besteed het maken van je huisstijl uit aan een professional.
Als het maken van een huisstijl geen kwaliteit van jou is, schakel dan een professioneel bedrijf in.
Ga hiermee goed in gesprek en geef jouw wensen duidelijk door. Het blijft uiteindelijk jouw bedrijf dus dient het jouw identiteit goed weer te geven.